woensdag 23 maart 2011

Stageverslag Leerjaar 2



Stageverslag



Het bedrijf en de afdeling.


Het bedrijf heet Remiro Freight Services en daar werken nu zes mensen, vijf op kantoor en één chauffeur. Dit bedrijf zorgt voor de IMPORT/EXPORT op Schiphol. En zorgt voor de vracht wat klanten aanleveren ook word aangeleverd op bestemming, Via het Luchtverkeer, Zeevracht en Wegtransport. Ook moeten ze soms een vracht laten scannen of er geen drugs of iets dergelijks in zit. Niet dat mensen er stiekem iets in kan vervoeren. Ook komt de douane wel eens langs om het na te kijken. De afdeling van het bedrijf is eigenlijk een standaard kantoor afdeling. Drie personen zorgen voor de Import en twee personen zorgen voor de Export. Het is ook een afdeling waar je geen negen tot vijf mentaliteit moet hebben. Soms maken ze dagen van zeven tot zeven en dan weer andere tijden. Het is ook een team wat elkaar al jaren kent waardoor ze precies weten wie wat doet en op welk manier.






De geschiedenis van het bedrijf.



Het bedrijf is die jaar geleden opgestart Door Rene, Michael en Robert ( REMIRO ). Elke eerste twee letters vormen de bedrijfsnaam. Drie jaar geleden hebben ze samen besloten om iets voor hun zelf te beginnen op Schiphol. Ze zijn begonnen met zijn drieën op de Douglasingel, nu drie jaar later zitten ze op de Zandsteen met zijn zessen.



 

Beschrijf uitgebreid één stage dag

Om zeven uur in de ochtend sta ik op om mij klaar te maken voor stage, ik ga kwart voor acht naar Schiphol toe. Maar er staat ook meestal file dus daar sta ik dan ook nog eens in. Maar goed aan gekomen op stage. Ga ik eerst even lekker een bakje thee halen. Om de ochtend lekker op te starten. Dan begin ik met de dossiers uitzoeken met nummers. Want het moet op een volgorde want, anders raakt het door de war. Als ik daarmee klaar ben, daar ben ik ongeveer een uurtje mee bezig ga ik meestal kijken of er wat in te boeken is als de post al is geweest en of er nog dingen moeten worden aangepast. Daarna ga ik ook even nog aan me schoolwerk. Dan is het even rustig en dan loop ik daar ook niet mee achter. En ondertussen neem ik ook de telefoon op, alleen vind ik dat nog steeds eng. En dat weten ze ook nog. Voor de rest komen er steeds dingen tussen door waarmee ik me dan ook bezig kan houden. Alleen de dagen duren best wel lang ook omdat ik meestal meer last ga krijgen bij me long en dan gaat de tijd langzamer. Maar goed voor de rest gaat alles goed volgens mij.



 Beschrijf in het kort wat de werkzaamheden van de mensen die op jou afdeling werken

De mensen op deze afdeling zorgen voor de import en export op Schiphol ze zorgen dus ervoor dat de bestellingen van klanten naar hun bestemming word gebracht via Luchtvracht via Wegtransport of via de zeevracht, soms moeten ze er ook voor zorgen dat het en via de Luchtvracht moet en via de Wegtransport want, zo komt het op de bestemming. Soms is het in Limburg maar kan ook zijn dat het bijna om de hoek is en dan zorgt onze eigen chauffeur ervoor. En anders schakelen ze een transportuur der voor in. Want als het namelijk gewoon om de hoek is is het namelijk zonde van het geld want de meeste transporten rekenen ook dieseltoeslag en voorrijkosten.




 Beschrijf in het kort de werkzaamheden die je tijdens je stage uitvoert

Ik voer op mijn stage verschillende soorten werkzaam heden : Bijv. Inboeken dat gaat als volgt op de computer hebben we een systeem waar we bedragen kunnen vast zetten om later te controleren of alles klopt wat de mensen er in zetten, niet dat ze teveel belasten want, dat is natuurlijk minder. Als ze minder belasten is het in het voordeel van ons. Dus dan maakt het natuurlijk niet uit.

Nog een voorbeeld is dat ik vaak dossiers opruim. Daarvoor hebben we mappen die per 50 dossiers gaan dus bijv. 0001 t/m 0050 daar gaan alle dossiers in van 1 tot en met 50. Ook op volgorde en jaartal anders is het later moeilijker terug te vinden.

Nog een voorbeeld is zending aanmaken, wij moeten zendingen aanmaken zodat ze naar het buitenland mogen, of naar Nederland. Daarvoor moet een zending worden aangemaakt zodat als er douane aan kan komen dan heb je tenminste de originelen papieren die je nodig hebt, en anders mag het ook zo ie zo niet vliegen







Hoe gaat het op je stage ? Ben je tevreden ? Is je bpv-begeleider tevreden ? heb je klachten, zijn er nog wensen?

Het gaat allemaal goed op het stagebedrijf. Ik ben ook tevreden want, als ik iets vraag ook al is het honderd keer dan nemen ze er de tijd ervoor. Gelukkig maar want, het zijn natuurlijk belangrijke zaken wat niet fout mag gaan.

Ik heb geen klachten en ook geen wensen, als ik namelijk iets door krijg krijg ik ook steeds meer dingen om te doen. Dat geeft mij ook weer een goed gevoel. Me bpv-begeleider is ook wel tevreden het is alleen nog steeds dat ik weinig initiatief toon,. Dat weet ik ook van mezelf maar daar heb ik gewoon heel erg veel problemen mee. En daar probeer ik ook steeds meer aan te werken.

Dus voor mijn gevoel gaat het allemaal goed. En zijn ze ook tevreden met me

Geen opmerkingen:

Een reactie posten